13 Comments
User's avatar
Fred Olsson's avatar

Nej,den pk-gubben å den låten lyfter inget fotbolls lag.

Jan Jonsson's avatar

Grymt bra skrivet om Stenström. En katastroflåt, som ingen vill ha.

Ustal's avatar

Vem I helsefyr har godkänt detta debacle till kampsång för landslaget? Sveriges Eurovision jury?

Anton's avatar

Vilken tur att jag är inte ett dugg intresserad av fotboll!! Det innebär att jag slipper höra det som Joakim beskrivit- en begravnings låt av nationell stolthet. Vad drygt att även idrott skall vara på detta viset. Frågan jag har - lyckas vi någon gång krossa denna disfunktionella könsneutrala normutforskande bullshit, eller förlorar vi?

Christina's avatar

Vi vinner. Men det kommer att ta tid. De har haft lång tid på sig att haverera Sverige.

Anton's avatar

Jag hoppas och önskar att du har rätt. Vi kan inte fortsätta ha det så här som tok- vänster vill tvinga oss till.

Fredrik's avatar

Stenströms låt är ingen pulshöjare direkt..

Micke P's avatar

”utforska fotbollens normativa uttryck i en polariserad samtid”…. Den var bra! Om det går bra i VM, vilket vi hoppas, så är det i alla fall inte Stenströms förtjänst.

Lars Söderström's avatar

Byt den till Frank G Wagner o Frejas medryckande "Skit i WM-94" Den inofficiella WM-låten.

Marie Alexisson's avatar

Klockren analys! Man får ju ångest bara man hör den.

Jonny Lundholm's avatar

😂😂 "ser ut som Liam Gallagher beställd från Temu" 😂😂👍👍

Annelie Lind's avatar

Råkade höra låten på radion..

Efter sas det att detta är den Officiella VM låten..

Va..vad sa dem nu.. tänkte jag högt för mig själv..

Var tvungen att googla på vilken låt som är den officiella VM låten ??

Jo..det var sant !!!

Man tar sig för pannan...

Ska grabbarna och hela Svenska folket på begravning.. Eller???

Vem i H...ete har godkänt Stenströms låt ?????

Pinsamt är bara förnamnet..

Säger som dig Joakim..

Ring fort som Fan till

E-typ eller Marcolio..

Så både grabbarna och hela Svenska folket får en..

Go Go Sverige i VM.. låt..

Sa jag att detta är Pinsamt??

Ja det gjorde jag..

Patrik Johansson's avatar

Lamotte skriver:

–"Måste varje artist

[SVT 2018 "Kjell Bergqvist samlar hundratals kändisar i upprop mot SD"]

[Aftonbladet 2018 "Vår frihet hotas av Sverigedemokraterna": –"inte bara ett RASISTISKT parti"]

[DN Ledare 2022 "Amanda Broberg: SD:s RASISM ligger inte bara i rötterna, om den ständigt skjuter nya skott [dvs. BARN och minderåriga]"]

vara någon sorts kombination av indiepoet, aktivist och självutnämnd moralisk överdomare över halva svenska folket? .... hur hemska SD-väljare är".

·

Finns det ingen, ingen?, av alla dessa vuxna som någonsin har slagits av tanken att BARN drabbas av deras moraliska offentliga kamp?———

SD i Skolvalen:

År 2002: 4.000 minderåriga väljare;

2006: 17.451;

2010: 40.077;

2014: 40.763;

2018: 56.880;

2022: 72.623.

·

——— en kamp/ett bekämpande som har gjort SD-väljare och sympatisörer till vår tids judar, vilka nazisterna offentligt fördömde och föraktade

, som (bekämpandet) är en kränkning så grov att den är LAGBROTT:

1. Barnmisshandel (Wikipedia: "Barnmisshandel innebär att barn utsätts för våld, KRÄNKNING eller vanvård av vårdnadshavare eller annan VUXEN person");

2. 'Grovt förtal' (Brottsbalk kapitel 5 "Om ärekränkning").

·

Priset för dessa vuxnas bekämpande———

1. 2008 Helsingborgs Dagblad (HD), Janne JOSEFSSON (fd. SVT): –"Det är otroliga saker som har hänt i ARBETARFÖRORTERNA, där en TRAPPUPPGÅNG på några år kunde FÖRVANDLAS, medan vi STÄMPLADE RASIST i pannan på DE som PROTESTERADE [mot invandrar- och flyktingpolitiken]"

2. 2010 Expressen Ledare, Anna Dahlberg: "Rösta nej till HATET [dvs. SD]"

3. 2014 Aftonbladet Ledare "Enbart RASISTER bör rösta på Sverigedemokraterna"

4. 2014 Expressen Ledare: "I dag röstar vi nej till RASISM"

5. 2020 Fokus, Johan HAKELIUS: –"På få andra ställen [Aftonbladet] har det varit så nära [Uttryckligen] till RASIST- och FASCISTstämpeln"

·

——— fick denna åttaåriga pojke en dag betala:

2025-08-25 Riks: "Svenskfientligt förnedringsrån mot ÅTTAÅRING: 'Han RÖSTAR på SD' "

2025 Samnytt (fd. Avpixlat): "Åttaårig [svensk] pojke tvingades klä av sig naken i förnedringsdåd i Umeå: 'Han SÅG UT SOM en RASIST' " — enl. 16-årige somaliern Fuad)

·

Tror alla dessa vuxna (Lamotte) "självutnämnd[a] moralisk[a] överdomare" att de moraliskt beskyllda svenskarna skulle erkänna skuld?, likt dåtidens judar förväntades (?) göra.

Tror dessa vuxna att de kommer att 'stå på rätt sida av historien'?

Eller, kommer de att bli dömda så som nazisterna blev, vilka också hade goda intentioner, som leder till Helvetet, vilket Åttaårigen ovan och andra förnedrade får uppleva.

·

Jag moraliskt dömer och fördömer dessa vuxna på förhand, redan i dag: –De kan dra åt helvete!, som förstör...

(medelst den grövsta och grymmaste moraliska beskyllning: rasistanklagelser)

... för andra/medmänniskorna den folkliga Gemenskapen, Tryggheten, Statsförvaltningen...

2023 Riks (video): "Efter avslöjandena: Därför funkar inte Migrationsverket":

(43:10-45:11) FOKUS, Henrik Sjögren: –"Att yttra någon form av KRITIK MOT hur migrationsPOLITIKEN fungerar har varit [Är fortfarande] LIKSTÄLLT MED RASISM"

–"Folk har varit [är] RÄDDA för det här. Att ta upp det, framför allt i media, men TILL OCH MED VID MIDDAGSBORD och så vidare"

·

... Yttrandefriheten

2012 DN, Jasenko Selimovic (L/FP) "RÄDSLA för RASISTSTÄMPELN hindrar integrationsdebatt"

·

... Demokratin

2016 Expressen, forskare (Göteborg): –"Hade kvinnorna VÅGAT ÅSIKTSRÖSTA i lika hög grad som männen, UTAN ATT TA HÄNSYN TILL VAD ANDRA TYCKER, hade SD ... MED RÅGE varit Sveriges STÖRSTA PARTI."

·

... och Sveriges identitet och karaktär, ett Land som är den enda svenska platsen i Världen...

2022 Expressen, Hanif Bali (M): "Vem ska lära barn svenska när det är SLUT PÅ SVENSKAR?":

– "I Malmö har enbart 32% av grundskoleeleverna två svenskfödda föräldrar, i Göteborg och Stockholm är motsvarande siffra 46 respektive 50% – OCH DE [svenskarna] BLIR FÄRRE FÖR VARJE ÅR"

·

... som bara kan 'försvaras' med ökad ÅtervandringsVOLYM?, vilket är i dag RASISM?, men inte om 10 år?:

2013 Aftonbladet, Anders Lindberg: "Billströms [M] uttalande är RASISM" — Ref. "VOLYMEN av invandrare bör minskas" (SVT 2013).